Hej och välkommen till Mitt UL-kort!

Här kan du själv ladda ditt kort med biljetter och/eller fylla på reskassa. För att använda tjänsten behöver du ett UL-kort och ett betalkort. Du kan också skapa ett UL-konto som innebär en mängd fiffiga fördelar.
  • Se vilka biljetter som finns på kortet.
  • Se hur mycket pengar som finns i reskassan.
  • Spärra ett borttappat kort och utnyttja förlustgarantin.

UL-kortet kan du skaffa hos något av våra försäljningsombud eller hos UL Center.

Vi ses ombord!

Spärra ett borttappat kort och utnyttja förlustgarantin.

Ansök om förlustgaranti

Tappat bort och spärrat ditt UL-kort? Beställ ett nytt här!

 Viktigt att tänka på är att du först måste ha spärrat ditt registrerade UL-kort innan du fyller i detta formulär. Detta gör du genom att logga in på Mitt UL-kort och klicka på "Spärra kortet". För att uppdatera din adress logga in och klicka på "Kontoinställningar" högst upp. Se så dina adressuppgifter stämmer, om inte ändra och klicka på knappen ”Spara ändringar”.

Förlustgarantin gäller om ditt borttappade kort innehåller minst 50 kr i reskassa, har fem dagar kvar av din periodbiljett eller två resor kvar av din 10-resorsbiljett.

Observera:

  • Kortet skickas till din registrerade adress i Mitt UL-kort
  • Periodbiljetter får samma giltighet som biljetten på det spärrade kortet
  • Du får själv bekosta eventuella resor fram till dess att du får ditt nya UL-kort
  • Förlustgarantin gäller bara om kortet är registrerat på Mitt UL-kort när du förlorar det. Det går inte att registrera det i efterskott för att få ta del av förlustgarantin
Här hittar du ditt kortnummer
(du måste vara inloggad)
Förnamn*
Efternamn*
Telefonnummer*
E-post*
Kortnummer*
Födelsedatum*
 
 
* Obligatorisk uppgift

Mail

Tack för din beställning!

Ditt nya UL-kort skickas hem till dig inom fem arbetsdagar.