Vi finns här för dig

UL Kundtjänst

Vår kundtjänst finns tillgänglig för dig alla dagar i veckan, året runt. Vi öppnar klockan 6 på vardagar och klockan 8 på helger och har öppet till klockan 22 varje kväll. Hör av dig till oss om du har frågor om resor, biljetter eller har andra frågor om vår trafik. 

På vår Facebooksida är du välkommen med frågor, synpunkter och tips. Här informerar vi också om viktiga saker som rör kollektivtrafiken och svarar på inlägg måndag-fredag 816.30. 

Telefon: 0771-14 14 14

Sociala medier: facebook.se/ultrafik

Tänk på att det som skickas in till myndigheter blir en allmän handling som kan komma att läsas av utomstående, enligt offentlighetsprincipen.

Chatta med oss

Vår kundtjänst finns tillgänglig via chatt för att besvara dina frågor och funderingar. När chatten är öppen finner du fliken ”Chatt” nere till höger. Klicka där, så startar den.

UL Center

Vår alldeles egna butik ligger i stationshuset på Uppsala Centralstation. Här kan du få hjälp med det mesta som rör dina resor och ladda på ditt UL-kort. 

Öppettider:

  • Vardagar klockan 719
  • Lördagar klockan 917
  • Sön- och helgdag - stängt

Öppettider för hela Uppsala Centralstation hittar du hos Jernhusen.

Huvudkontoret

Region Uppsala

Trafik och samhälle

751 85 Uppsala

Besök: Storgatan 27, Regionens hus

Organisationsnummer: 232100-0024

Växel: 018-611 00 00

registrera synpunkt

Har du synpunkter på oss?

Har du en synpunkt om exempelvis en resa du gjort, våra biljetter och priser eller något annat som rör vår verksamhet? I det fallet ska du registrera den här. Vi hjälper dig att lyfta det till rätt person hos oss.

Registrera synpunkt
Mejla oss

Har du en enklare fråga?

Har du en enklare fråga om ex. biljetter eller en resa? Du kan i det fallet mejla fragaoss@ul.se, så hjälper vi dig!

Observera att vi inte hanterar synpunkter på denna mejladress.

Biljettkontroll

Faktura eller bestridan av tilläggsavgift?

Har du fått en tilläggsavgift och har invändningar mot den ska du vända dig till UL inom 10 dagar från resetillfället genom vårt formulär.

Läs mer om biljettkontroll
Diariet

Ska du skicka in en handling av offentlig karaktär?

Skrivelser från exempelvis föreningar, myndigheter och företag skickas till adressen nedan. Alla inkomna ärenden registreras och publiceras på nätet tillsammans med Region Uppsalas diarier.

E-post: registrator.ktf@regionuppsala.se
Region Uppsalas diarier: www.lul.se/landsting--politik/medborgare/diarium/

Förseningsersättning

Blivit sen på grund av oss?

Mer om förseningsersättning
Hittat och glömt

Tappat något på bussen?

Läs mer om borttappat