Vad tycker du?

Dina synpunkter är den bästa hjälpen för oss att få reda på om någonting inte har fungerat som det borde. Därmed kan vi bli bättre och förbättra upplevelsen av dina resor. Vi tar inte emot GDPR relaterade ärenden likt rätten att bli bortglömd via detta formulär utan hänvisar till kontakt via telefon eller e-post.

Skador och andra incidenter

Har du blivit skadad i samband med resa med vår trafik eller varit med om en allvarlig incident? Kontakta UL kundtjänst på 0771-14 14 14.

Om dina personuppgifter

När du använder detta formulär samlas dina personuppgifter in för att ta hand om dina synpunkter på bästa sätt. De används endast i syfte att ge dig respons på vår hantering av ditt ärende. Vill du veta mer om vår hantering kring personuppgifter, se vår sida om GDPR. Tänk på att det som skickas in till myndigheter blir en allmän handling som kan komma att läsas av utomstående, enligt offentlighetsprincipen.

Min synpunkt gäller  UL:s trafik UL:s personal
Berätta din synpunkt för oss

Ange datum och tid för ärendet. Om din synpunkt gäller en specifik händelse/resa bör du ange den dag och tid som händelsen inträffade/resan påbörjades vid. Om din synpunkt inte gäller en specifik händelse eller resa kan du fylla i tiden och datumet du skriver in synpunkten på.


Vill du att vi kontaktar dig?

Kontakt

Behöver du hjälp?

Vill du ha personlig hjälp finns vi på plats alla dagar i veckan året runt. Här når du oss. 

Gå till kontakta oss
förseningsersättning

Blivit sen på grund av oss?

Om du har riskerat att bli mer än 20 minuter sen till ditt resemål kan du ansöka om förseningsersättning här. 

Gå till förseningsersättning
Mejla oss

Har du en enklare fråga?

Har du en enklare fråga om ex. biljetter eller en resa? Du kan i det fallet mejla fragaoss@ul.se, så hjälper vi dig!

Observera att vi inte hanterar synpunkter på denna mejladress.